Että tämä elämä on joskus vaikeaa. Olin eilen työhaastattelussa. Paikka olisi kaupungin organisaatiossa ja mahdollisuutena olisi luoda aivan uutta, toimia oman työnsä sisällön kehittäjänä ja esimiehenä. Haastattelussa halusin olla rehellinen, joten kerroin, että olen luvannut tämän projektin päätyttyä siirtyä takaisin vanhaan työhöni. Vanhasta työstä minulle on tarjottu uusia haasteita ja työkaverit odottavat jo innolla, että tulen takaisin. Mutta tämä uusi työmahdollisuus... Mahdollisuuksia edetä uralla, kouluttautua, loistava palkkaus, itse määrittelet, mitä teet.. Mahdollisesti jäykkä organisaatio, työkavereiden keski-ikä noin 50v, itsenäinen työ aina määrättömään vapauteen saakka...

Haastattelun jälkeen minua pyydettiin ilmoittamaan nukuttuani yön yli, ottaisinko tämän työn vastaan, jos sitä minulle tarjottaisiin. Kohta pitäisi ilmoittaa. Eniten mua kai pelottaa, että tulee tehtyä samanlainen virhevalinta, kuin mitä tämä vuoden projekti on ollut. Ja tietty se mietityttää, että ollaan jo vanhan paikan työkavereiden kanssa suunniteltu ensi vuotta.

Osaisiko joku sanoa, mitä tällaisessa tilanteessa pitää tehdä? Tiedän, tiedän, että päätös on yksin minun mutta olisi kiva kuulla mielipiteitä. S:n kanssa tästä on puhuttu mutta yhä vielä mä tätä haluan jauhaa. Niin ja vaikka ilmoittaisin, että olen kiinnostunut, niin en mä välttämättä sitä paikkaa saa. Se täytyy muistaa.