Viimeisiä viedään täällä työpaikalla. Työpäiviä jäljellä siis 6 kpl!! Aiva sairaan hienoa!  Täytyy sanoa, että en ole ennen kokenut moista, töihin lähteminen on aamulla todella tuskaisaa ja koko ajan odottaa, että kello tulisi puoli neljä ja pääsisi kotiin. Hiukankos mä olen ansainnut  kolmen viikon lomani.

Ensi vuoden työkuviot ovat sitten aivan sekaisin. Vanhaan työpaikkaani olin palaamassa kovalla vauhdilla ja minulle oli suunniteltu uusia tehtäviä ja vastuualuita. Kuten täällä mainitsinkin, olin yhdessä työhaastattelussa pari viikkoa sitten. Ja he ilmoittavat joulukuun alussa, miten sen työpaikan suhteen käy. Ristiriitainen tilanne, koska vanha työ kiinnostaa ja siellä on hyvää porukkaa työkavereina. Tämä mahdollinen uusi työ olisi sitten iso haaste ja aivan erilainen organisaatio... Saa nyt nähdä, mitä teen, jos minulle ilmoitetaan, että tulin valituksi uuteen työhön. Sitä saattaa vuoden alussa olla hiukan hukassa, mihin työpaikalle lähtee aamulla käppäilemään.

Asiasta noin banaaniin. S:n kanssa on mennyt viime aikoina hyvin. Johtuu kai suurimmaksi osaksi siitä, että ollaan nähty hiukan enemmän hänen projektinsa parissa. Viikonloppuina ei olla puuhailtu mitään ihmeempää mutta se onkin ollut sitä kaikkein hauskinta. Ja minä olen jotenkin hoksannut, että S:llä se suhteen alkuvaiheen huuma taisi päättyä paljon nopeammin kuin minulla. tämä mitä meillä nyt on, on sitä perusarkea. Eikä paha lainkaan. Varsinkin kun huomaa, että me toimimme ihan hyvin yhteen ja yhdessä on mukavaa vaikkapa vaan tapetoida.

Joulu olisi taasen tulossa. Isonsiskon kanssa puhuttiin viime viikolla, miten sitä ei jaksaisi mennä kotiin viettämään. Sama kaava samoinen tappeluineen toistuu aina. Mä osaan jo ennakolta sanoa, mistä aiheista tapellaan ja kuinka paljon isä huutaa. Viime joulun avannoin, etten enää vietä joulua siellä mutta mihinpä minä. ehdotin kyllä isollesiskolle, että jos he järjestävät jouluaatoksi jotain, tulen sinne varmasti. No, ikävä kyllä, perinteet velvoittavat tässä asiassa, koko ikäni joulua on vietetty vanhempieni luona, joten sinne taas. Toisaalta mä olen kyllä jo hieman oppinut sitä, etten juurikaan noteeraa porukoitten tappelua...Niin tai siirryn vanhaan huoneeseeni lukemaan tai sähläämään tietokoneella. S on tietenkin vanhempiensa luona ja kaikki sisarukset ovat myös siellä. Toisaalta olisi kiva viettää joulua yhdessä, vaikkapa vaan aattoiltaa  mutta en kehtaa ehdottaa moista. S ei oikein ymmärrä, millaista se perhejoulun vietto meillä on. Mutta jos hän vaan kysyisi, niin viivana olisin muualla. Ehkäpä sitten, kun yhdessäoloa on hiukan enemmän takana tai jos sisko saa tosiaan aikaiseksi siirtää jouluvastaanoton heille.

Miettikää, kolme viikkoa lomaa. Jos mun etelänmatkahaaveilu ei toteudu matkaseuran puutteen vuoksi, niin sitten aion kyllä riekkua ristiin rastiin tätä Suomea. Niin ja siivota kotia oikein perin pohjin. Tietynlainen korjausliike täytyy myös tehdä syömisen ja liikunnan suhteen. Liikuttua tulee tehokkaasti (sulis, pace, sali, lenkki) ehkä 4 kertaa viikossa, mikä tuntuu mulle hiukan kepposelta ja olen kyllä syönyt roskaruokaa ihan vuoden kiintiön verran viimeaikoina. Eilen alkoi roskaruokalakko ja liikuntaa tulee lisää (koska itse haluan ja keho kaipaa) heti!

Ihme ja kumma muuten, nyt kun viimeisiä työpäiviä vedellään, niin hommia olisi vaikka muille jakaa. Luulen, että osa jää tekemättä. Keväällä vastaavaa hommaa oli täällä tekemässä yksi määräaikainen ja sillä meni siihen 3 kk ja minulta odotetaan vastaavan jutun onnistuvan 2 viikossa...Realismia hei!

Mutta palataan asiaan, hauskaa marraskuun viimeistä kaikille!